Tyto obchodní podmínky se použijí pro:
poskytování digitálního obsahu online produktů (online kurzy, webináře, příp. jiné);
prodej fyzických produktů – zboží (knihy, příp. jiné),
jejichž nabídka je uvedena na webovém rozhraní https://destinymatrix.cz
I. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH TERMÍNŮ
Tyto termíny, které jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny s velkým počátečním písmenem, znamenají následující:
1) POSKYTOVATEL
Martin Vařák
IČO: 09056033
Sídlo: Freyova 25/983, Praha 9
E-mail: info@destinymatrix.cz
2) UŽIVATEL
Ten, kdo s Poskytovatelem uzavře ohledně Produktu nebo Služby Smlouvu.
3) SPOTŘEBITEL
Uživatel, který je fyzickou osobou a při uzavírání Smlouvy s Poskytovatelem jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Pokud Uživatel v objednávkovém formuláři uvede své IČO, má se za to, že Smlouvu neuzavírá jako Spotřebitel.
4) SMLOUVA
Smlouva o poskytování Digitálního obsahu, kupní smlouva nebo smlouva o poskytování Služeb, která je uzavírána mezi Poskytovatelem a Uživatelem. Obsahem Smlouvy je povinnost Poskytovatele dodat Uživateli Produkt nebo Službu a povinnost Uživatele zaplatit Poskytovateli stanovenou Cenu. Není-li níže v těchto obchodních podmínkách rozlišeno, o jaký z těchto typů smluv se jedná, vztahuje se dané ustanovení na každý z těchto typů smluv. Smlouvu tvoří Objednávka, potvrzení Objednávky a tyto obchodní podmínky, nebo, jedná-li se o individuální Služby, individuální komunikace mezi smluvními stranami a tyto obchodní podmínky. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivována v elektronické podobě a Uživateli není přístupná.
5) PRODUKT
Produkt s Digitálním obsahem nebo Zboží, které je předmětem Smlouvy. Není-li níže v těchto obchodních podmínkách rozlišeno, zda se jedná o Produkt s Digitálním obsahem nebo o Zboží, rozumí se tím jakýkoli Produkt.
6) DIGITÁLNÍ OBSAH
Obsah online Produktu, tedy elektronické materiály a další.
7) ZBOŽÍ
Hmotná movitá věc (fyzický Produkt), která je předmětem Smlouvy (např. kniha).
8) SLUŽBA
Mentoring či jiná individuální služba, který není předpřipravený, ale probíhá v reálném čase. Není-li níže v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak (např. že se dané ustanovení vztahuje jen na Produkty s Digitálním obsahem), to, co se uvádí o Produktech, platí obdobně i pro Služby.
9) OBJEDNÁVKA
Řádně vyplněný a odeslaný elektronický objednávkový formulář, který představuje návrh Uživatele na uzavření Smlouvy.
10) CENA
Konečná cena (včetně všech případných daní, poplatků a nákladů) za Produkt uvedená v Objednávce. Platí se v korunách českých nebo v eurech.
11) WEBOVÉ ROZHRANÍ nebo WEB
Webové rozhraní umístěné na webových stránkách dostupných na internetové adrese destinymatrix.cz
12) OBČANSKÝ ZÁKONÍK
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
II. ODPOVĚDNOST
1) Uživatel bere na vědomí, že všechny Produkty užívá na vlastní riziko a že závisí pouze na něm, jakým způsobem informace využije a jakých výsledků dosáhne. Poskytovatel neodpovídá za výsledky, které Uživatel v souvislosti s užíváním Produktu zaznamená, ani nenese odpovědnost za jakoukoli případnou majetkovou či nemajetkovou újmu. Produkty nenahrazují zdravotní, psychologickou ani psychoterapeutickou péči.
2) Uživatel je povinen před objednáním Produktu či Služby je Uživatel povinen poradit se se svým ošetřujícím lékařem i případným psychologem, psychoterapeutem a Produkt/Službu objednat jen v případě, že je pro jeho zdravotní stav a situaci vhodný. Rovněž by měl Uživatel konzultovat se svým lékařem, psychologem, psychoterapeutem či párovým terapeutem jakékoli změny svého zdravotního či psychického stavu nebo partnerské situace, k nimž dojde v průběhu užívání Produktu/Služby a Produkt/Službu dále využívat jen s jejich souhlasem.
III. INFORMACE NA WEBU
1) U Produktů je na Webu uveden jejich popis, co zahrnují, jaká je jejich cena apod. Tyto popisy Produktů jsou informativního charakteru a nepředstavují návrh na uzavření smlouvy, ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se tak nepoužije.
2) Na Webu mohou být uvedeny také recenze (bývalých) klientů Poskytovatele. Všechny tyto recenze jsou ověřené. Poskytovatel průběžně sbírá zpětné vazby od svých klientů a vybrané reference zveřejňuje. Recenze na platformách třetích stran Poskytovatel neověřuje.
IV. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
1) Uživatel objednává Produkt přes Webové rozhraní odesláním řádně vyplněného elektronického objednávkového formuláře. Objednávka obsahuje základní informace k Produktu a jeho celkovou Cenu.
2) Před odesláním objednávkového formuláře může Uživatel zkontrolovat a změnit vyplněné údaje. Poskytovatel se spoléhá na pravdivost, správnost a úplnost údajů uvedených v Objednávce a nenese odpovědnost za chybné či neúplné údaje a případnou související škodu. Stisknutím příslušného tlačítka v objednávkovém formuláři je vyplněný objednávkový formulář odeslán a tím Uživatel učinil závaznou objednávku Produktu, resp. návrh na uzavření Smlouvy.
3) Přijetí Objednávky Poskytovatel Uživateli potvrdí zasláním e-mailu na jeho elektronickou adresu uvedenou v Objednávce. Součástí tohoto potvrzujícího e-mailu je shrnutí Objednávky a tyto obchodní podmínky. Doručením tohoto potvrzujícího e-mailu je Smlouva uzavřena a tento e-mail představuje současně potvrzení o jejím uzavření. Smlouvu lze uzavřít i za individuálně sjednaných podmínek; odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4) Náklady, které Uživateli vzniknou v souvislosti s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení) nese Uživatel a tyto náklady se neliší od běžné sazby. Učiněním Objednávky Uživatel souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
V. PLATEBNÍ PODMÍNKY
CENA PRODUKTŮ
1) Na Webu jsou uvedeny aktuální ceny Produktů, případně způsob jejich určení. Ceny Produktů může Poskytovatel měnit s tím, že pro Uživatele platí vždy cena, která je aktuální v okamžiku uzavření Smlouvy. . Případné slevy z ceny Produktů nelze vzájemně kombinovat. Na Webu jsou uvedeny také informace o nákladech na dodání Zboží. Konečná Cena (včetně všech případných daní, poplatků a nákladů) je uvedena v souhrnu objednávky.
2) Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu (např. překlep) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, není Poskytovatel povinen Uživateli za takovou zjevně chybnou cenu Produkt zpřístupnit a má v takovém případě právo odstoupit od Smlouvy.
ZPŮSOB PLATBY
3) Cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
a) online prostřednictvím platební brány.
4) Platba online je napojena na platební bránu WooPayments a jedná se o zabezpečenou platební metodu, kdy žádné údaje, které při platbě Uživatel zadá, nejsou Poskytovateli předávány.
5) Na Webu mohou být uvedeny nebo mezi Poskytovatelem a Uživatelem výslovně dohodnuty případné jiné způsoby platby.
SPLATNOST CENY
6) V případě platby prostřednictvím platební brány je Cena splatná bezprostředně po uzavření Smlouvy. Cena je v takovém případě zaplacena v okamžiku provedení platby.
7) Po přijetí platby Poskytovatel vystaví a na e-mail Uživatele zašle příslušnou fakturu. Uživatel souhlasí s vystavením a zasláním faktury v elektronické podobě.
VI. DODÁNÍ DIGITÁLNÍHO OBSAHU
ZPŮSOB DODÁNÍ
1) Produkt s Digitálním obsahem bude Uživateli dodán tím, že mu bude poslán na elektronickou adresu uvedenou v Objednávce v textu či příloze e-mailu nebo jako odkaz, na kterém je možné Digitální obsah stáhnout nebo otevřít, nebo na tuto elektronickou adresu budou Uživateli zaslány přístupové údaje k uživatelskému účtu do členské sekce na Webu, kde bude Digitální obsah sdílen.
2) Zasláním tohoto e-mailu je povinnost Poskytovatele dodat Digitální obsah splněna, bez ohledu na to, kdy Uživatel začne Digitální obsah využívat (např. kdy se do členské sekce přihlásí).
ČAS DODÁNÍ A DOBA PŘÍSTUPU
4) K dodání Digitálního obsahu dojde až po úplném zaplacení Ceny. Produkt bude doručen maximálně do 30 dnů od zaplacení.
5) Doba, po kterou bude mít Uživatel k Digitálnímu obsahu přístup, je 30 dní od dodaní produktu Uživateli.
POTŘEBNÉ TECHNICKÉ A PROGRAMOVÉ VYBAVENÍ
6) Digitální obsah Produktů vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl Uživatel k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevření dokumentů ve formátu docx, pdf a obdobném, dále připojení k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení, funkční e-mailovou schránku udržovanou ve stavu schopném přijímat zprávy, a případné další vybavení uvedené na Webu (digitální prostředí). Za propojení Digitálního obsahu Produktu s digitálním prostředím Uživatele nese odpovědnost Uživatel.
DALŠÍ PODMÍNKY
7) Pokud je součástí Produktu s Digitálním obsahem osobní podpora Poskytovatele (konzultace, živá vysílání, podpora v uzavřené facebookové skupině apod.), je to na Webu u tohoto Produktu uvedeno; v opačném případě osobní podpora součástí Produktu není.
8) Nevyužije-li Uživatel z jakéhokoli důvodu některou součást Produktu (tedy např. nezúčastní-li se skupinového sezení, živého vysílání, nezhlédne-li veškerý Digitální obsah, který je součástí kurzu apod.), náhrada za tuto nevyužitou součást Uživateli nepřísluší.
VII. POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
ZPŮSOB A DOBA DODÁNÍ SLUŽEB
1) Zboží bude Uživateli odesláno až po zaplacení Ceny . Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, bude Zboží Uživateli doručeno nejpozději do 30 dnů od uzavření Smlouvy. Jedná se o dobu nejzazší, obvykle je Zboží doručováno dříve.
2) Zboží je doručováno jen v rámci území České republiky a Slovenské republiky. Po dohodě s Poskytovatelem je možné doručit Zboží i do jiných států.
PŘEVZETÍ SLUŽEB
3) Uživatel je povinen dodané Zboží převzít Poskytoval nenese odpovědnost za nepřevzetí zboží z důvodů způsobenými Uživatelem (např. smazání emailu, ztráta hesla emailové adresy apod.)
4) Uživatel nabývá vlastnické právo ke Zboží zaplacením Ceny a převzetím Zboží. Nebezpečí škody na Zboží, tedy odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu Zboží, přechází na Uživatele okamžikem převzetí Zboží nebo okamžikem, kdy měl povinnost Zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.
VIII. AUTORSKÁ PRÁVA A MLČENLIVOST
1) Veškerý obsah na Webu a veškeré Produkty jsou autorským dílem. Poskytovatel Produkt zpřístupňuje Uživateli pro jeho vlastní potřebu. Produkt (ani jakoukoli jeho část), ať už v původní či změněné podobě, není možné bez předchozího výslovného písemného souhlasu Poskytovatele sdílet, kopírovat, šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám.
2) Uživatel má povinnost zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu v členské sekci na Webu, jakož i ohledně jiných údajů nezbytných k přístupu k Digitálnímu obsahu Produktů.
3) V případě, že Uživatel autorská práva nebo povinnost mlčenlivosti poruší, je Poskytovatel oprávněn Uživateli znepřístupnit Digitální obsah Produktu a požadovat náhradu škody, která mu v důsledku takového porušení vznikla. Porušení autorských práv je dále postižitelné podle autorského zákona a podle trestněprávních předpisů.
IX. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
1) Nejedná-li se o případ uvedený v následujícím odstavci, má Uživatel, který je Spotřebitelem, dle § 1829 Občanského zákoníku právo od Smlouvy bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta počíná běžet, jedná-li se o Produkt s Digitálním obsahem nebo o poskytnutí Služby, ode dne doručení Služby nebo Digitálního obsahu.
2) Právo odstoupit od Smlouvy dle předchozího odstavce Spotřebitel v souladu s § 1837 Občanského zákoníku nemá zejména v případě Smlouvy o:
dodání Digitálního obsahu poté, co bylo se souhlasem Spotřebitele započato s plněním před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy
3) Jakmile je vám digitální obsah zpřístupněn, právo na odstoupení ztrácíte. Potvrzením těchto Obchodních Podmínek souhlasíte s dodáním digitálního obsahu ještě před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy. Toto právo ztrácíte pouze při jakýmkoliv použití digitálního obsahu (např. otevření, stažení atd.)
4) Pro odstoupení může Spotřebitel využít formulář uvedený pod těmito obchodními podmínkami. Odstoupit od Smlouvy může Spotřebitel zasláním vyplněného formuláře, nebo jiného textu obdobného znění, na některou z kontaktních adres Poskytovatele uvedených výše, případně jakýmkoli jednoznačným prohlášením, které Spotřebitel vůči Poskytovateli učiní.
5) V případě odstoupení od Smlouvy bude Spotřebiteli Digitální obsah okamžitě znepřístupněn.
6) Zaplacená Cena bude Spotřebiteli vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to na stejný účet, ze kterého byla zaplacena. Jiným způsobem může být Cena vrácena jen tehdy, pokud s tím Spotřebitel bude souhlasit a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
X. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE
1) Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými a účinnými právními předpisy, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174a, a (jedná-li se o Digitální obsah) § 2389a až 2389s Občanského zákoníku.
2) Práva z vadného plnění (reklamaci) může Uživatel u Poskytovatele uplatnit prostřednictvím kontaktů uvedených výše v těchto obchodních podmínkách.
3) Reklamaci nelze uplatnit jen z toho důvodu, že Produkt nesplnil subjektivní očekávání Uživatele, ale musí se jednat o vadu.
VADY DIGITÁLNÍHO OBSAHU
4) Po zpřístupnění Produktu je Uživateli doporučeno, aby si co nejdříve zkontroloval funkčnost a dostupnost jeho Digitálního obsahu a zjistí-li nedostatky nebo vady, aby kontaktoval Poskytovatele za účelem provedení nápravy. Může se stát, že je Digitální obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Web může být aktualizován bez předchozího upozornění.
5) Poskytovatel odpovídá Uživateli, že Produkt při převzetí nemá vady a u Digitálního obsahu, že je bez vad také po celou dobu trvání Smlouvy. V případě Digitálního obsahu s časově neomezeným přístupem odpovídá Poskytovatel za vady, které měl Digitální obsah při dodání. Je-li Uživatel Spotřebitelem a vada Produktu se projeví v průběhu 1 roku od dodání, má se za to, že byl Produktu vadný již při dodání. Tato doba neběží po dobu, po kterou Spotřebitel nemůže Produkt užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Není-li Uživatel Spotřebitelem, je jeho povinností prokázat, že byl Produkt vadný při dodání.
6) Je-li Uživatel Spotřebitelem, Poskytovatel mu zejména odpovídá, že Produkt:
a) odpovídá ujednaným vlastnostem;
b) je vhodný k dohodnutému účelu; a
c) je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
7) Je-li Uživatel Spotřebitelem, Poskytovatel mu dále odpovídá, že vedle ujednaných vlastností Produkt:
a) je vhodný k účelu, k němuž se Produkt tohoto druhu obvykle používá;
b) svými vlastnostmi či výkonnostními parametry odpovídá obvyklým vlastnostem Produktů téhož druhu, které může Uživatel rozumně očekávat;
c) je poskytován s příslušenstvím a s pokyny k použití, které může Uživatel rozumně očekávat; a
d) odpovídá vzorku nebo předloze, zkušební verzi nebo náhledu, které Poskytovatel zpřístupnil před uzavřením Smlouvy.
8) Předchozí odstavec se nepoužije v případě, že Poskytovatel Uživatele před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Produktu liší a Uživatel s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
9) Týká-li se Smlouva Produktu s Digitálním obsahem, může Uživatel vytknout vadu, která se projeví nebo vyskytne za trvání Smlouvy. V případě Digitálního obsahu s časově neomezeným přístupem může Uživatel, který je Spotřebitelem, vytknout vadu, která se projeví v době 2 let od dodání. Uživatel, který není Spotřebitelem, může vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost vadu zjistit.
10) Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Uživateli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Produktu a účel, pro který ho Uživatel požadoval.
11) Uživatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
a) Poskytovatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil či je zjevné, že ji neodstraní;
b) je vada podstatným porušením Smlouvy.
12) Uživatel však nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada Produktu nevýznamná.
13) Uživatel, který je Spotřebitelem, může odstoupit od Smlouvy také tehdy, pokud by Poskytovatel byl v prodlení s dodáním Produktu a svou povinnost by nesplnil ani bez zbytečného odkladu poté, co byl Uživatelem vyzván k plnění, nebo v dodatečné výslovně dohodnuté lhůtě. Bez dodatečné lhůty může Spotřebitel od Smlouvy odstoupit jen tehdy, odmítl-li Poskytovatel Produkt dodat nebo je zjevné, že ho nedodá, anebo vyplývá-li ze vzájemného ujednání nebo z okolností při uzavření Smlouvy, že je plnění v určeném čase nezbytné. Cena bude Uživateli vrácena bez zbytečného odkladu po odstoupení od Smlouvy.
14) Práva z vadného plnění Uživateli nenáleží v případě vad způsobených nesprávným užíváním nebo uložením Digitálního obsahu Produktu. Poskytovatel neodpovídá ani za nedostupnost nebo jiné vady Digitálního obsahu v případě nevyhovujícího digitálního prostředí Uživatele. Za účelem ověření, zda se vada vyskytla v důsledku nevyhovujícího digitálního prostředí, má Uživatel zákonnou povinnost poskytnout Poskytovateli nezbytnou součinnost v míře, kterou lze rozumně požadovat a kterou lze zajistit technicky dostupnými prostředky, jež jsou pro Uživatele co nejméně rušivé. V případě odmítnutí poskytnutí součinnosti má Uživatel práva z vadného plnění jen tehdy, pokud vadu Produktu prokáže.
VADY SLUŽEB
15) Poskytovatel odpovídá za dodání Služby v rozsahu, podobě a kvalitě, která byla sjednána s Uživatelem či která byla popsána na Webu, anebo která je pro tento druh služeb obvyklá. Poskytovatel je povinen poskytnout Službu ve střední jakosti, nedohodl-li se s Uživatelem na jiné jakosti.
16) Vadu Služby musí Uživatel Poskytovateli vytknout (reklamovat) bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost vadu zjistit, nejpozději do 6 měsíců od převzetí Služby.
17) Má-li Služba vadu, může Uživatel požadovat její odstranění nebo přiměřenou slevu z Ceny. Nelze-li vadu odstranit nebo ji Poskytovatel včas neodstraní, může Uživatel požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo od Smlouvy odstoupit.
XI. VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
1) Má-li Uživatel k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či činnosti Poskytovatele nějakou stížnost, může Poskytovatele kontaktovat na některé z kontaktních adres uvedených výše v těchto obchodních podmínkách.
2) Dozor nad dodržováním povinností Poskytovatele vyplývajících z právních předpisů vykonávají tyto orgány: Česká obchodní inspekce, příslušný živnostenský úřad a Úřad pro ochranu osobních údajů (jedná-li se o povinnosti při zpracování osobních údajů). Na tyto orgány se lze s případnou stížností obrátit.
3) Případný spor mezi Poskytovatelem a Uživatelem bude řešen přednostně smírnou cestou. Pokud je Uživatel Spotřebitelem a z uzavřené Smlouvy nebo v souvislosti s ní vznikne mezi ním a Poskytovatelem spor, má Uživatel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je v takovém případě Česká obchodní inspekce, IČO: 00020869. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na webových stránkách České obchodní inspekce (www.coi.cz). Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.
XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1) Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatele a Uživatele, které ze Smlouvy vyplývají.
2) Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Uživatelem se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem. Tím nejsou dotčena práva Spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
3) Zásady zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu, který je zveřejněn na Webu.
4) V případě vyšší moci nenese Poskytovatel odpovědnost za škodu vzniklou v souvislosti s případem vyšší moci, a trvá-li stav vyšší moci déle než 10 dnů, je Poskytovatel oprávněn odstoupit od Smlouvy.
5) Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným či neúčinným, namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatnost či neúčinnost ustanovení obchodních podmínek nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.
6) Tyto obchodní podmínky je Poskytovatel oprávněn jednostranně měnit, přičemž pro Uživatele platí text obchodních podmínek účinný k datu uzavření Smlouvy. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněno na Webu.
7) Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 10. 2024.